יום שישי, 31 ביולי 2015

אופניים לילדים כל מה שצריך לדעת

אופניים לילדים כל מה שצריך לדעת
כל ילד או לפחות רוב הילדים לומדים מתישהו לרכוב על אופניים. הורים רבים עוברים דרך טעויות נפוצות שגורמות לילדים שלהם עיכוב בדרך לרכישת שיווי המשקל. לכן החלטתי לעזור לכם הורים יקרים ולהקל עליכם את הדרך לדיווש בטוח ויציב.

ראשית עליכם לרכוש אופניים שמתאימים לילד שלכם
·        קחו את הילד אתכם לחנות כי אופניים מתאימים לפי גובה ולא לפי גיל
·        בשביל אופניים ראשונות באזור גיל 5-6 לכו על ה Bmx יש להם יתרונות רבים בלימוד הרכיבה
·        רכשו קסדה ואל תוותרו. התאימו את הקסדה לילד שלכם וודאו שהיא נוחה לו ומכסה את המצח
·        אם זו הפעם הראשונה של הילד על האופניים השאירו את גלגלי העזר לעת עתה
למדו את ילדכם לדווש
קחו את הילד לשביל אופניים או למגרש פתוח כמו מגרש כדורסל והנחו אותו לדווש ולהביט קדימה. לא כל הילדים מסתדרים עם תנועת הדיווש בהתחלה לכן הגיהו לו מעט את מושב האופניים כדי שיוכל לדווש עם כמעט פשיטה מלאה של הברך, מה שיקל על הילד את תנועת הדיווש. אם עדיין קשה לו פיזית קחו מקל של מטאטא ותקעו מאחורי הסבל. עכשיו דחפו מעט את האופניים בזמן שהילד מדווש עד שיתרגל ויתחזק. הכי חשוב וודאו שהוא מביט קדימה כל הזמן.
לאחר מספר אימונים בהם הילד שלכם השתפר והתחזק על האופניים הציעו לו להסיר את גלגלי העזר, חשוב שהילד יסכים לכך ויהיה מוכן לזה, כי כשהילד מוכן הדרך קלה ופשוטה יותר עבורו בתהליך של רכיבה ללא גלגלי עזר.
כדי ללמד את ילדכם לדווש בלי גלגלי העזר תצטרכו מס' דברים:
1)     אופניים
2)     מגרש פתוח
3)     אבא/אימא – שמוכנים לרוץ קצת ולהתאמץ
4)     מקל מטאטא

יאללה לעבודה:
פרקו את גלגלי העזר לזה תצטרכו מפתח פתוח בגודל 15
תקעו את מקל המטאטא (בלי המטאטא כמובן) מאחורי הסבל של האופניים כך שתוכלו לאחוז בו ולשלוט באופניים מבלי שהילד ייפול.
הנחו את ילדכם לדווש ולהביט כל הזמן קדימה והתחילו לרוץ לצידו כשידכם אוחזת במקל המטאטא בכדי לעזור לילד להתייצב. לאחר שהילד יצבור קצת זמן בדיווש ויתחיל להתייצב, שחררו מעט את מקל המטאטא ותנו לילד למצוא את שיווי המשקל בעצמו. כך מעת לעת שחררו את המקל עד שתרגישו שלילד שליטה מלאה על שיווי המשקל באופניים.
למדו אותו כיצד לעצור את האופניים
הנחו את הילד לדווש ואז כשהוא יציב ומביט קדימה ללחוץ על הברקס ולאחר שהאופניים עצרו להוריד את הרגליים. אם הילד מפחד לעצור לוו אותו בזמן העצירה והניחו יד על המקל בזמן שהוא בולם כך הוא יקבל את הביטחון הנדרש ולאחר מספר פעמים יעשה זאת בעצמו וללא עזרה.
איך פונים ימינה ושמאלה
הסבירו לילדכם שכדי לפנות ימינה ושמאלה על הילד להביט לאותו הכיוון ולהמשיך לדווש במהירות בינונית כאשר כל הזמן פניו מופנות לאותו הכיוון. עשו זאת במגרש פתוח ורחב מה שיקל מאוד על ילדכם. ודאו כי הילד מצליח לרכוב במעגלים לשני הכיוונים.
כיצד לרכוב ישר
עכשיו לאחר שהילד רכב במעגלים לשני הכיוונים הגיע הזמן לשפר את האיזון שלו ברכיבה במישור על שביל אופניים. קחו אותו לשביל רכיבה בשעות לא עמוסות ותנו לו לרכוב בצורה חופשית כרבע שעה לכל כיוון כלומר 200 מטר קדימה ולאחר מכן סובבו אותו לצד השני לעוד 200 מטר. תאמינו או לא, יש הבדל מבחינת השליטה של הילד על האופניים בשתי הכיוונים ממש כמו בסיבובים במגרש לשני הכיוונים. לאחר מס' פעמים של קדימה אחורה 200 מטר בקשו מהילד להקפיד לרכוב בצד ימין של השביל, סביר להניח שיצליח.
בהצלחה לכולם שפי שמחון!



אין תגובות: