יום שבת, 3 במאי 2014

כיצד לומדים לרכוב על אופניים ב2014...

זו לא בושה ללמוד לרכוב על אופניים

טרנד האופניים מככב בעשר השנים האחרונות כספורט הבריא והזמין ביותר בישראל. רוכבי השטח שכובשים כל חלקת אדמה ירוקה או חומה בצפון ובדרום הארץ ונהנים ממזג אוויר טוב. רוכבי הכביש הלבושים בבגדים צבעוניים בהם ניתן להבחין לרוב בשבתות מוקדם בבוקר בכבישי הארץ וכמובן רוכבי העיר שממלאים את תל אביב ומתפשטים גם לערים נוספות ונהנים מכלי תחבורה ירוק בריא וזול הם ההוכחה לכך.
אך מה עושה מי שלא יודע לרכוב על אופניים? האם כולם יודעים לרכוב על אופניים? ובכן התשובה היא ממש לא. מבוגרים רבים אינם יודעים לרכוב על אופניים כל אחד וסיבותיו:
·        בתור ילדים ניסו ללמוד ונפלו ומאז נשארה טראומה שלא מרפה וגורמת להם לא לנסות שוב
·        חלקם רכבו בגיל צעיר נפלו ונפצעו והביטחון העצמי שלהם ירד וגרם להם לוותר על החוויה
·        לחלק לא קנו מעולם אופניים ולכן לא יכלו להתנסות ברכיבה
ויש עוד סיבות שונות ומשונות, אך די לתירוצים הגיע הזמן ללמוד לרכוב אחת ולתמיד!

להלן שלוש שיטות מקובלות כדי ללמוד לרכוב על אופניים:

·        על הדשא – מתאים למי שיודע ממש מעט לרכוב על אופניים
·        ללא פדלים – מתאים למתחילים ללא ניסיון בכלל
·        מדריך אישי על רולרבליידס -  למי שממש מפחד ולא מעז ללמוד לבד - לימוד רכיבה על אופניים לילדים


על הדשא:
אם רכבתם מעט בעבר ואפילו ממש מעט אך מעולם לא הגעתם למצב שבו רכשתם מספיק שליטה וביטחון ברכיבה על אופניים, השיטה הזו תתאים לכם:
איזור – האזור המושלם עבור אימון שיווי משקל ברכיבה על הדשא הוא הפארק, שם יש דשא בשפע, עליכם להקפיד להתאמן ואזור שהדשא בו כוסח לאחרונה כדי להקל על התנגדות הגלגל מהדשא, כך שיהיה לכם קל לדווש.
כיוון האופניים – לרוב האופניים יש מהלכים והם נמצאים בידיות הכידון. עליכם לכוון את ידית המהלכים להילוך קל כמו 1 או 2 וזאת כדי שתוכלו לדווש בקלות, הרי אתם על הדשא ובו ההתנגדות די קשה.
מתחילים – תופסים אומץ ומתחילים לדווש במרץ, השתדלו לא להתנגד לכיוון שאליו האופניים מכוונים אתכם, זה לטובתכם וזו גם הדרך לשמור על שיווי המשקל.
שימו לב – אתם רוכבים על דשא אז אל תפחדו ליפול, הרפו את הגוף והשתחררו, מקסימום תיפלו על הדשא וזה לא נורא. ככל שתדוושו יותר בביטחון וגופכם יהיה רפוי ולא מתנגד כך גם סיכויי ההצלחה שלכם יגדלו.

ללא פדלים:

אם אף פעם לא רכבתם או אם ניסתם ולא הצלחתם אך אינכם מפחדים ללמד את עצמכם לרכוב, השיטה הזו בול בשבילכם:

המצרכים:

·        אופניים
·        קסדה
·        לוודא שהברקסים עובדים
·        מפתח פתוח מידה 15
·        מגרש חנייה רחב או מגרש ספורט פתוח
·        מוטיבציה
פרקו את הפדלים בעזרת המפתח, והניחו אותם בצד. כוונו את הכסא של האופניים למצב שבו אתם יושבים ומצליחים לגעת ברצפה עם חצי כף רגל.
שלב 1 – מתיישבים על האופניים ומרימים את הרגליים באוויר ומורידים חזרה לרצפה. חוזרים על הפעולה כ – 10 פעמים. החל מהפעם ה- 11 השאירו את הרגליים באוויר כמה שיותר זמן וחכו שהאופניים יפלו מעט הצידה ורק אז הורידו אותם לרצפה. עשו זאת כ- 10 פעמים או עד שתרגישו שזה כבר לא מפחיד אתכם.
שלב 2 -  התחילו לצעוד כאשר אתם יושבים על האופניים ואוחזים בכידון, התחילו להסתובב במגרש תוך כדי הליכה והשתדלו לא לכוון את האופניים בעזרת הכידון. לאחר שתרגישו בנח עברו לדחיפת הרצפה וצבירת יותר מהירות.
שלב 3 – סובבו את הפדל כך שיהיה הכי קרוב לרצפה והניחו עליו את רגל ימין או שמאל , את הרגל השנייה השאירו על הרצפה והתחילו להניע את עצמכם ממש כמו קודם כשרצתם, אך הפעם רק עם רגל אחת. עשו זאת גם עם הרגל השנייה, פשוט החליפו רגליים.
שלב 4 – הגענו לרגע האמת, הרגע שבו אתם תופסים אומץ ורוכבים בעצמכם על אופניים. כעת נחזור לתרגיל משלב 3 ונבצע אותו רק שבזמן שבו צברתם מהירות בינונית כשרגל אחת על הפדל עליכם להרים גם את הרגל השנייה אל הפדל השני ולהתחיל לדווש. אם הצלחתם לדווש אפילו רק שלושה סיבובים זה מצוין, המשיכו להתאמן ותוכלו לדווש בצורה חופשית ולשמור על שיווי המשקל
הערת –
·        אל תכוונו את האופניים תוך כדי תזוזת האגן
·        אל תכוונו בצורה אגרסיבית עם הכידון
·        שמרו על מבט קדימה כל הזמן
·        דוושו בביטחון ובמהירות בינונית ומעלה
·        אל תחששו להשתמש בברקסים

מדריך אישי על רולרבליידס


ברוב המקרים מקובל שהורה מלמד את ילדיו לרכוב על אופניים וזה קורה בדרך כלל כשהילד מגיע  לגיל 5. אך מה יעשה ההורה שניסה מספר פעמים ובכל מיני שיטות לצלוח את הדרך אל שיווי המשקל של ילדיו ברכיבה על אופניים ולא הצליח? יוותר וייתן לזמן לחלוף עד שילדיו יהיו מבוגרים שאינם יודעים לרכוב על אופניים?
הורים רבים מאסו בניסיון ללמד את ילדיהם לרכוב על אופניים וכמו כן, גם מבוגרים שמעולם לא רכבו על אופניים אך עדיין חולמים לעשות זאת מצאו פתרון פשוט שפשוט עובד:
שיעורי רכיבה על אופניים עם מדריך אישי
השיטה המובילה היום שמככבת כבר כעשור  ללימוד רכיבה הנה באמצעות מדריך אישי שרוכב על רולרבליידס כאשר הוא נמצא כל השיעור צמוד לתלמיד ושומר עליו מנפילות, כך קורה שהביטחון של התלמידים עולה די מהר והם מתגברים על הפחד מנפילות. מבוגרים וילדים רבים עברו קורס לימוד רכיבה ורוכבים כיום כרוכבים מן השורה ללא כל דופי, כי ברגע שלומדים לרכוב על אופניים לעולם לא שוכחים.

אז למה זה כדאי?

·        המדריך הוא גורם חיצוני כך שאין בושה לא של תלמידים מבוגרים ולא של ילדים
·        המדריך הוא מקצועי ויידע מהר מאוד כיצד לכוון אתכן לשמירה על שיווי המשקל ויתקן את טעויותיכם
·        המדריך ימנע מכם ליפול, כך שתוכלו ללמוד לרכוב על אופניים בצורה בטוחה
·        בלימוד מקצועי תמיד הרמה שבה תדעו לרכוב תהייה גבוהה יותר

לסיכום: מעבר לפעילות אירובית שורפת קלוריות וכלי תחבורה ירוק זול וזמין, רכיבה על אופניים היא גם כיף. כיף למבוגרים וכיף לילדים. הרכיבה מחזירה אותנו לתחושת הילדות והחופש האין סופי. לכן אין שום סיבה שאנשים מבוגרים שאינם יודעים כיצד לרכוב על אופניים יוותרו על החלום הזה. יש שיטות ללימוד אישי ויש מדריכים מקצועיים שילמדו אתכם בצורה בטוחה וטובה, בהצלחה לכולם ושמרו על עצמכם.
מאת: שפי שמחון מנהל בית הספר ללימוד רכיבה על אופניים
לביקור באתר של שפי שמחון - http://www.shefisimhon.co.il/


הוסף רשומת תגובה