יום שני, 24 במרץ 2014

רוצים להצטרף לעולמם של רוכבי האופניים ולתת בראש אבל אין לכם מושג מאיפה להתחיל? קבלו מידע כללי לגבי רכיבת כביש ושטח שיעזור לכם להחליט!

מידע לרוכב המתחיל: רכיבת כביש או רכיבת שטח?
אלו ששוקלים להירשם לקורס לימוד רכיבה על אופניים או כאלו שמבקשים לקחת ברצינות יותר את תחביב הרכיבה על אופניים לרוב נחלקים לשני סוגים – אלו המעדיפים רכיבת כביש ואלו המעדיפים רכיבת שטח. ההבדל בין שתי הקבוצות מאוד גדול, אך לא תמיד ברור לרוכב המתחיל ולכן, לפני שמתחילים ללמוד ורוכשים זוג אופניים, חשוב לענות על השאלה הבאה – האם אתם מעוניינים לרכב על אופניים בשביל המהירות, האדרנלין והתחרויות או בשביל הכיף, הספורט והאתגר? לפני שעונים על השאלה, כדאי להכיר את שני סגנונות הרכיבה יותר לעומק:
·        רכיבת כביש
רכיבת כביש מתאימה לרוכבי אופניים שנהנים ממהירות, כאלה שחוויית הרכיבה על כבישי ישראל ובתחרויות מקומיות ועולמיות מושכת אותם. רוב רוכבי הכביש משקיעים מזמנם ברכיבה על בסיס יומיומי מתוך רצון לחזק את היכולות ולהגביר את הקצב.
רוכבים מתחילים המבקשים להפוך לרוכבי כביש מוצלחים עושים זאת גם בגלל הנוחות (אופני כביש הנן משמעותית יותר קלות מאופני הרים וכבישים זמינים לרכיבה ניתן למצוא בכל מקום) וגם בגלל שרכיבת כביש הנה דרך מצוינת לשרוף קלוריות. אך הסיבה העיקרית לבחור ברכיבת כביש היא האהבה לאדרנלין אשר זורם בדם במרץ בזכות המהירות והמאמץ.
·        רכיבת שטח
רכיבת שטח מתאימה למגוון רחב יותר של רוכבים – גם לאלו שנהנים לקום מוקדם בבוקר ולנסוע במכונית לרכיבה בחיק הטבע וגם לאלו המעוניינים ליהנות מרכיבה רגועה יותר בשעות הפנאי בפארקים בתוך העיר.
אופני הרים הנן אופניים וסטריליות בהן הדגש הוא על יציבות ושליטה. ניתן להרכיב עליהן צמיגי שטח עבים וחזקים לרכיבה באזורים סלעיים או צמיגי כביש-שטח דקים לרכיבה עירונית בטוחה ואיכותית.

רוצים ללמד את הילד שלכם לרכוב בעצמכם? קבלו פירוט מלא כאן

לימוד רכיבה על אופניים, בשטח או בכביש?
למרות שהבסיס זהה, ישנן טכניקות שונות לאלו הרוצים לצלוח רכיבת שטח ולאלו המעוניינים ברכיבת כביש. לאלו העושים כעת את צעדיהם הראשונים ברכיבה על אופניים מומלץ תחילה ללמוד את הכללים הבסיסיים לפני שבוחרים כיוון – להתאמן על יציבות ושיווי משקל בסביבה תומכת, עם מדריך צמוד. מדריך צמוד יחזק את השליטה לאלו שלמדו כילדים וחוזרים לרכיבה כמבוגרים וילמד מלמעלה למטה, שלב אחר שלב, את אלו שמפדלים לראשונה בחייהם.
השלב הבא, של להפוך לרוכבי שטח או לרוכבי כביש, תלוי כבר בהעדפה אישית – ממה אתם נהנים יותר ומה המטרה של לימוד רכיבה עבורכם?
אם רכיבת כביש יותר מושכת אתכם חשוב לשים דגש בלימוד על שליטה על האופניים ברכיבה מהירה, התמודדות עם מצבי סיכון בכביש ושיפור סיבולת לב ריאה לרכיבה לאורך זמן.
אם רכיבת שטח עדיפה בעיניכם שליטה באופניים בתנאי שטח משתנים הנה חשובה במיוחד.

ולאלו שרוצים ללמוד לרכב על אופניים כדי לשפר את הבריאות וליהנות מתחביב פנאי חווייתי, לכם מומלץ ללמוד לרכב על ידי מורה ללימוד רכיבה על אופניים ואז לגשת לחנות אופניים ופשוט לנסות את הסוגים השונים כדי להרגיש איזה זוג אופניים הכי נוח לכם. כי רק נוחות תבטיח התמדה.

לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן

אין תגובות: