יום רביעי, 1 בינואר 2014

טיפים ללימוד אופניים לילדים

כבר הצלחתם ללמד את הילד שלכם לרכוב על אופניים?

אף ילד לא רוצה להיות היחיד מבין חבריו שלא יודע לרכב ואף הורה לא רוצה שהילד שלו יהיה זה שנשאר מאחור כשכל החברים נפגשים לרכיבה משותפת. שלב לימוד אופניים לילדים הוא שלב קשה עבור הורים רבים מפני שהוא כולל וויתור על שליטה ומתן עצמאות רבה לילד – לפתע צריך לסמוך על הילד שידע להיזהר ולשמור על עצמו וידע לשלוט היטב בכישורים המורכבים שנדרשים לרכיבה על אופניים. עבור ההורים שרוצים לדעת כיצד להבטיח לימוד איכותי של כישורי הרכיבה על אופניים, הנה מדריך קצר:

לחצו כאן לצפייה בכתבה בנושא לימוד רכיבה על אופניים לילדים לקראת כיפור

מדריך קצר ללימוד אופניים לילדים 

בלי פדלים - אם בחרתם ללמד את ילדכם לרכב על אופניים, הדבר הראשון שעליכן ללמדו הנו שליטה בשיווי המשקל. שיטה טובה לעשות זאת היא רכישת זוג אופניים המותאמות לילד, הורדת הפדלים והנמכת המושב והשקעת זמן בתרגול הילד ברכיבה כאשר הוא מניע את האופניים ברגליו ומתרגל לגלגלים.
ליווי צמוד - כאשר הילד כבר מרגיש בטחון ומסוגל לייצב את האופניים בעצמו ניתן להרגיש בחזרה את הפדלים וללוות את הילד בעודו מפדל לאטו, כאשר מחזיקים את האופניים ואת הילד לצורך ייצובו במהלך הנסיעה.
רכיבה עצמאית - כשהילד כבר מסוגל לייצב את עצמו, הרשו לו להגביר מהירות ועזבו את האופניים. הישארו קרובים אליו בכדי להבטיח שאם יאבד שיווי משקל תוכלו להחזיקו שלא ייפול, אבל תנו לו את העצמאות לרכב לבד.
זהירות בדרכים - אחרי מספר תרגולים כאלו, כמות אשר משתנה בין ילד לילד בהתאם לכישרונו ומהירות הלימוד שלו, הסתיים תהליך לימוד אופניים לילדים והילד למד את הכישורים הנדרשים. עתה חשוב ללמדו גם על זהירות בדרכים כדי שידע לרכב בזהירות ולהתמודד עם סכנות בעת רכיבה עצמאית.

לימוד רכיבה עם מדריך - הדרך הבטוחה ללימוד רכיבה
כיום הורים רבים פונים למורים מקצועיים לשם לימוד אופניים לילדים, למה בעצם?
לימוד רכיבה בשפה שילדים מבינים - עד כמה שקשה לפעמים לשים לב לכך, גם אם אנחנו יודעים לעשות פעולה כלשהי, לדוגמה רכיבה על אופניים, לא כולנו בהכרח מורים טובים. מורה טוב ללימוד אופניים לילדים יודע היטב כיצד ללמד רכיבה בשפה שילדים מבינים. יש לו את הסבלנות והיכולת לזהות את הקשיים של הילדים ואת הידע כיצד להתאים את הלימוד לרמת הילד וליכולת הקליטה שלו.
מקצועיות - בעזרת מורה ללימוד רכיבה, הילד לומד בצורה מקצועית איך לרכב נכון – רוכש את הכישורים החשובים בצורה מובנית ומפתח ביטחון באופן עצמאי.
לימוד מהיר - כאשר ילד לומד רכיבה על אופניים אצל מורה הוא לומד מהר מאוד. השיעורים מובנים, תהליך הלימוד כבר הוכח פעמים רבות ולכן ההטמעה של כישורי הרכיבה נעשית בצורה מהירה, וזה נכון גם לילדים מתקשים במיוחד שכן  אופי השיעורים הנו דינמי ומשתנה בהתאם לאופי ורמת התלמיד.
בטיחות בדרכים - כחלק משיעורי לימוד אופניים לילדים עם מורה לרכיבה, הילדים זוכים ללמוד גם על בטיחות בדרכים. המורה מלווה את הילד באופן צמוד ומחנך אותו לשימת לב לסביבה ולסכנות האפשריות הקיימות בה וכך מפתח את המודעות של הילד ומבטיח לימוד איכותי יותר של רכיב על אופניים.
אם גם אתם מעוניינים שילדכם ילמד לרכב על אופניים בצורה נכונה ובטוחה, צרו קשר עם שפי שמחון, מורה מנוסה ללימוד אופניים לילדים, וקבלו פרטים נוספים על השיעורים בטל': 052-3461172

אין תגובות: