יום שלישי, 7 בפברואר 2012

לימוד רכיבה על אופניים לילדים - האביב קורץ

לימוד רכיבה על אופניים לילדים - האביב קורץ

האביב בפתח ועוד שנייה הוא מגיע. היתושים מבשרים זאת חד וחלק, אין ויכוח הם יודעים בדיוק מתי לצאת, הרי הם חלק מן הטבע. השנה חייבים ללמוד לרכב על אופניים ולגמור עם זה, הפעם לא דוחים לוקחים קורס לימוד אופניים ורוכבים כמו כל הילדים.

לימוד רכיבה על אופניים ללא גלגלי עזר
בעבר היה נהוג ללמוד לרכוב עם גלגלי עזר ולאחר שרוכשים את מיומנות הדיווש ההורה היה מרים את גלגלי העזר למעלה, פשוט מנתק אותם קצת מהרצפה וכך הילד היה לומד לרכוב. החיסרון בשיטה הזו מתחיל בגלגלי העזר. הילד חווה את הרכיבה על האופניים כמשהו יציב ובלי צורך לייצר את שיווי המשקל. וכשמנתקים לו את גלגלי העזר כל הביטחון שלו יורד והוא מרגיש כאילו האדמה נשמטה מתחת לרגליו ושהוא תלוי באוויר. ואז נכנס אלמנט הפחד והוא מתחיל לפחד ליפול ובהרבה מקרים לא מוכן להמשיך לרכוב.

קורס לימוד רכיבה על אופניים לילדים
כיום זה עובד אחרת. הרבה הורים לוקחים את ילדיהם לשיעורי רכיבה על אופניים עם מדריך שמלווה את הילד ברולרבליידס ונותן לו ביטחון מהרגע הראשון על האופניים. הילד עולה על האופניים כשהם מנותקים מגלגלי העזר ומתחיל לרכוב באופן מידי, המדריך רוכב לצידו ותומך בו. שומר עליו שלא ייפול ומדבר איתו תוך כדי השיעור כעדי להעניק לילד ביטחון כבר מהרגע הראשון. בשיטה זו המון ילדים ומבוגרים יכולים ללמוד לרכב על אופניים ולהצליח לרכוש את המיומנות תוך מספר מצומצם של שיעורים.
לימוד רכיבה על אופניים לילדים חשוב מאוד בעידן של דור מאוד תחרותי שרוצה לדעת הכול ולהצליח בכול. וכמובן שמעבר לרכיבה עצמה ישנו את ההיבט של ההצלחה וההתגברות על הפחד, שהוא חשוב אף יותר. בסיום קורס לימוד רכיבה על אופניים לילדים הילד יכול לרכוב כמו כולם ולהצטרף לחברים ולמשפחה בטיולי אופניים ובכל מקום שיחפוץ. זה הרבה יותר מהיכולת ללמוד לרכב על אופניים זה ממש עניין של ללמוד משהו חדש לקחת סיכון ולהצליח בו – לדעת שאני מסוגל.

לימוד אופניים לילדים – כמה זמן זה לוקח
ילדים שמגיעים לשיעורי רכיבה על אופניים כאשר אינם יודעים בכלל לרכוב מסתפקים בשיעור אחד עד שלושה שיעורים. מה לעשות ילדים לומדים מהר. כאשר הילד מבין שהוא בטוח ושהוא לא הולך ליפול במהלך השיעור וזאת בגלל שהמדריך מלווה אותו כשהוא רכוב על רולרבליידס, הביטחון העצמי של הילד טס למעלה והוא מרשה לעצמו ליהנות ולהשתחרר. בנוסף הטריגר של הילדים הוא גדול, יש את הלחץ החברתי ואת הרצון להרשים את ההורים, כל אלה גורמים לילדים ללמוד נורא מהר את הטכניקה של רכיבה על אופניים.

אין תגובות: